Campbell River

21 augustus 2017 - Campbell River, Canada

Vandaag in de buurt van Campbell River een zalmkwekerij/onderzoekscentrum bekeken. Best interessant, de kleine zalmen zwemmen naar zee en komen na drie jaar terug naar hun geboortegebied. Hierdoor krijgen onderzoekers de kans om na te gaan hoe het met de gezondheid van de zalm gesteld is. Terwijl we daar waren was er een (deels) zonsverduistering te zien! Dit komt heel zelden voor en was bijzonder om daar mee te maken! Op de plek waar wij waren werd de zon ongever 70% verduisterd.    Het bleek heel moeilijk om dit op foto vast te leggen. Ondanks de vele camera's was er eigenlijk niemand die dit fenomeen goednheeft kunnen vastleggen. Wel was het te zien met zonnebril op. Heel leuk.

Daarna reden we naar de Elk waterval, een leuke wandeling door een bos met heel hoge bomen, dat zie je hier heel veel, maar er doorheen lopen is een belevenis op zich. Zulke hoge bomen hebben wij nog nergens gezien.

Voor de lunch gingen we naar een heel oud hotel, erg mooi om te zien en het staat prachtig aan het water. Terwijl we daar rondkeken zagen we in het water een walvis met baby, die iedere keer water spuitten en boven het water uitdoken. Machtig mooi gezicht, maar ook dit is op afstand moeilijk vast te leggen. Helaas voor jullie als lezers.......

S avond in de haven aan het water op een mooi terras heerlijk gegeten!