Eindelijk een Beer gezien!

16 augustus 2017 - Prince George, Canada

vandaag moeten we ons voor bereiden op een lange vrij saaie busreisdag naar het noord-westen, Prince George. We vertrekken om acht uur, vijf voor acht zit iedereen met koffers en al in de bus! Dit is wel top, op voorhand was ik bang dat er steeds op mensen gewacht moest worden met zo'n reis. De reisleider geeft aan dat we een heel stuk dezelfde route terug moeten rijden die we twee dagen geleden hebben gereden. Dit is in verband met de 400(!) bosbranden die nog steeds woeden in de bossen. We nemen dus de highway. Hij beloofd ons onderweg nog te trakteren op een paar uitzichtpunten.

Op een gegeven moment zag de reisleider een tegemoetkomende camper keren op de weg, het was niet zo druk dus geen probleem. Hij zei, dat gebeurt bijna nooit, ik denk dat er over een paar kilometer iets te zien is dus let op! En ja 1,5 km verder verder zat aan de linkerkant aan de rand van een parkeerplaats een zwarte beer. We konden met de bus de parkeerplaats opdraaien waar ook al een aantal auto's stonden. Niemand stapte uit, maar we konden vanuit de bus foto's maken! We konden de beer van heel dichtbij bekijken, hij werd wel wat zenuwachtig en hield alles goed in de gaten. Toen er een auto wegreed rende hij eerst weg maar draaide ook nog weer om! Wauw, weer iets om af te vinken. Hoe zo saaie dag?

1. Henny Kroesen:
    17 augustus 2017