The Inside Passage

20 augustus 2017 - Port Hardy, Canada

vandaag (zaterdag) inmiddels gisteren denk ik (!) zijn we met de British Columbia Ferrie door de Inside Passage gevaren. Dit is een boottocht van 15 uur. Met bus en al gingen we om zes uur s ochtends aan boord. Als het mooi weer is heb je dan een prachtig uitzicht op de Canadese Fjorden. Het is een hele mooie tocht, alleen hadden wij geen mooi weer, erg bewolkt, mistig en soms regen. Heel jammer, maar niets aan te doen.

We hebben ons vermaakt met klaverjassen, dat kunnen wij heel,lang volhouden! In de middag nog wel een aantal zee arenden gezien en veel zalm zien springen! Ook hebben sommigen van onze groep een glimp van een walvis opgevangen als ze toevallig op een goed  moment aan dek waren. Bij mooi weer zit je natuurlijk op het zonneterras  en krijg je beter mee wanneer er iets te zien is.

Na een korte stop in Bella Bella gingen we om zes uur in het buffetrestaurant eten. Heerlijk buffet. Daaran nog een paar uurtjes in het donker verder. Om half twaalf gingen we van boord.