Onderweg naar Victoria

22 augustus 2017 - Nanaimo, Canada

Op het zuidelijkste puntje van Vancouver Island ligt de stad Victoria, daar reizen we vandaag naartoe. Onderweg stoppen we bij park MacMillan, dit is een oerbos (Chathedral grove) waar bomen staan van 800 jaar oud! Het is een prachtig bos met heel dikke en zeer hoge bomen. Indrukwekkend om door te wandelen. Mooie foto's kunnen maken. Daarna reden we door via Nanaimo naar Chemainus. Oorspronkelijk waren de bewoners hier werkzaam in de bosbouw en houtverwerking. Doordat houtverwerking geautomatiseerd werd raakten de mensen werkeloos. Het dorp kreeg een economische impuls toen men bedacht om muurschilderingen op de huizen aan te brengen. De schilderingen beelden het werk uit van de houtverwerking, in ieder straatje zijn een aantal huizen beschilderd. Erg mooi en het trekt veel toeristen. In de middag bereikten we Victoria, en maakten daar nog een stadstour langs de kust. Prachtige woningen waar vooral gepensioneerde Canadezen wonen. Weer een leuke dag met heel mooi weer!