Bosbranden onderweg naar Banff

11 augustus 2017 - Sun Peaks, Canada

Vanmorgen al vroeg weer vertrokken uit Sunpeaks, we werden in de bus toegezongen door de eigenaar van het hotel die zich zelf begeleidde op gitaar bij het lied "on the road again". Heel grappig. Door het roulatie systeem in de bus kwamen Henk en ik vandaag voorin te zitten. We konden beter rondkijken dan elders in de bus. Door het roulatie systeem komt iedereen aan de beurt. Het klinkt waarschijnlijk stom, maar het werkt! Ik kon vandaag dus foto's nemen vanaf mijn zitplaats. We reden over de highway via Revelstoke en Golden naar Lake Loise, dit is de enige snelweg van west naar oost Canada. De eerste stop werd gehouden bij een boerderij van nederlandse familie De Wit. Je kon de boerderij bekijken en er was een boerderij/fruit winkel bij. Heerlijk even fruit gekocht. Op een gegeven moment zagen we met eigen ogen de bosbranden die British Columbia nu al weken teisteren. Het was een gruwelijke aanblik. Boven de branden circuleerden helicopters die de branden proberen te blussen en te stoppen. Ik heb een foto toegevoegd. Onderweg mooie plaatjes van bergen en meren. Bij Lake Louise hebben we een stop gemaakt. prachtig meer tussen de bergen waaraan ook een geweldig Hotel is gebouwd! In de regio van Lake Louise zagen we eindelijk blauwe lucht in plaats van rook.

We overnachten in het olympisch skidorp (1988 calgary) Canmoore, Rocky mountains skilodge. Vanavond lekker met zijn vieren gegeten in de bistro tegenover ons resort.

1. Tjitske:
    12 augustus 2017
    Ik reis in gedachten met jullie mee. Het komt me allemaal zo bekend voor. Ik hoop dat jullie genieten!!
  2. Henny:
    13 augustus 2017
    Wij genieten met volle teugen! We reizen in een leuke groep, iedereen is steeds op de afgesproken tijd bij de bus, top! Wel is het zo dat het het beste zou zijn als het even beel hard zou regenen. Het is onvoorstelbaar hoe mistig het overal is door de rook van de vele bosbranden!