Fietstocht

3 augustus 2019 - Bled, Slovenië

Het is vanochtend weer stralend weer en we besluiten op de fiets naar Bled te gaan! Want dat is maar twee kilometer! Bert en Dien hebben elektrische fietsen, maar Henk en Henny niet. Als we de camping af zijn, begint het al: stijgende straat, zelfs in de 1e versnelling lukt het Henny op een gegeven moment niet meer om door te trappen, dan maar lopen. Bert en Dien wachten boven wel......

In Bled aangekomen, waar het heel druk is, besluiten we om rond het meer te fietsen. Echt heel mooi, ondanks de vele wandelaars kunnen we er toch tussen door. Na 5km(!) maar eens even een kopje koffie doen. ( tja Emmy het fietst hier iets zwaarder en dan mogen we ook eerder pauzeren, hihi)

tegen de middag hebben we het rondje gefietst. Mooie route zo. We willen niet dezelfde weg terug dus we bedenken een andere route. Langs mooie plaatsjes en veel heuvel af, dat gaat lekker zeg! Maar ja, je moet vaak ook weer naar boven, Henny krijgt nog wat energie van de elektrische fiets, maar het laatste stukje wordt toch lopen. Nu een terras vinden, dat lukt in Radovljica onder de parasols. Even lekker lunchen en koud drinken!

Dan nog 3 kilometer naar de camping waar we om half drie terug zijn. Even lekker bijkomen onder de luifels met een koel drankje. Om drie uur begint het weer te regenen, het lijkt wel een wolkbreuk! Gelukkig waren we op tijd terug. De luifels schuin gezet zodat het water ervanaf kan lopen. Jeetje de hele camping staat blank! Het onweer valt wel mee. Na een drie kwartier is de bui over en is het ook meteen weer mooi zonnig.

Ben nog nooit zo moe geweest van 20km fietsen zeg! Weer een mooie dag!