Snowscootertocht adventure

15 februari 2019 - Kittilä, Finland

Vandaag gingen we de hele dag op tour met de sneeuwscooter, 12 personen en een gids met 7 scooters. Aangezien het gisteren had gesneeuwd waren niet alle paden even gemakkelijk te berijden. We gingen door de bossen wat niet makkelijk was voor de bestuurders. Af en toe ging er een scooter om. De gids moest dan terugrijden en met een paar man de scooter weer op het pad zetten. Degenen die omvielen hebben zich geen pijn gedaan door de zachte sneeuw. Op een groot meer stopten we even. De gids gaf uitleg hoe je moest sturen als je wegzakte.  Daarna mochten de liefhebbers een poosje in het rond crossen op het meer door de losse sneeuw . Alle kwajongetjes gingen helemaal los. Was erg leuk.

Daarna door naar de lunch stop. Dit was in een tipi tent aan de rand van het meer . Onze gids had alles mee, een pan en water om soep te koken en alle ingrediënten.  In alle tenten van deze organisatie staan vuurbak en bankjes en hout. Het was erg gezellig met elkaar.  Na de lunch opruimen en weer op de scooters.  Een topdag met mooi weer!