Vliegreis en aankomst in Kittila, Finland

10 februari 2019 - Jyväskylä, Finland

Na een korte overnachting in van de Valk A4 Hotel bij Schiphol, stonden we om 5 uur klaar om met de bus naar Schiphol vertrekhal gebracht te worden! Vroeg hoor en wat een regen, bah gelukkig gaan wij Nederland uit.

om half 8 stegen we op richting noorden. Onderweg zagen we boven de wolken de zon! Prachtig gezicht. Na een goede reis van 2,5 uur kwamen we in een besneeuwd Kittila aan. De horloges een uur vooruit zetten voor de plaatselijke tijd.

koffers waren gelukkig ook meegekomen en we stapten in de bus naar ons hotel. Een halfuurtje rijden door een prachtig besneeuwd landschap, weinig dorpjes en huizen gezien. Het sneeuwde licht. Inchecken in het hotel ging ook vlotjes en na een lunch van rendier tostie (lekker) hebben we met z’n vieren een wandeling in de omgeving van het hotel met vakantiepark gemaakt. Soms zakte je echt diep in de sneeuw.

Bij het hotel hebben de heren nog met sleetjes “gespeeld”. Zie foto en filmpje!

Zo meteen gaan we onze overlevingskleding passen!

Vandaag was het hier -10 graden. Lekker om buiten te zijn. Ik denk dat we maar op tijd naar bed gaan.