Expeditie noorderlicht (4) op forest ski's

17 februari 2019 - Kolari, Finland

Vanavond om 08.30 uur verzamelen bij de receptie.  We werden in groepjes van 6 verdeeld. Ons groepje ging in een busje naar een andere locatie van outdoor safartica. We kregen een soort langlaufski's met bindingen die altijd ( of nooit) passen. Wij met onze grote laarzen erin. Het lukte om ze vast te maken en te blijven staan.

Onze gids ging voorop en alleen zij had een lamp op haar hoofd.  We gingen het bos  in door de diepe sneeuw,  daarvoor had je dus die lange dunne ski's, het voelde onhandig maar het ging. Over een grote open vlakte door allerlei kleine sporen en soms een nieuw spoor maken.

Tegelijkertijd speuren naar het noorderlicht pfff wat een tijd je  daar s avonds mee kwijt bent hier......

Op een gegeven moment kwamen we weer bij een Tipi tent. Safartica heeft 6 tenten in de regio verspreid.  De gids maakte weer een vuurtje en we drinken warme ranja de traditionele versnapering.

Het werd bewolkt en begon te sneeuwen eenmaal weer op de ski' s werd overlegd dat we rechtstreeks terug gingen over het hoofdpad.

Dus heb ik van een reisgenoot die afgelopen week wel een paar goede foto's had geschoten een aantal foto's gekregen van het Noorderlicht.

Onze geweldige vakantie in Lapland krijgt hier een einde. We gaan naar de luchthaven. (Nog maar eens terug komen voor het Noorderlicht)

Bedankt voor het lezen!

1. GINY:
    17 februari 2019
    Mooie verhalen en foto's.
  2. Flip en Paula:
    17 februari 2019
    We wensen jullie een behouden thuiskomst en hebben ons op onze manier enige voorstelling kunnen maken van dit enorme interessante avontuur, dank je wel en wellicht tot........
  3. Marjon Geerts:
    17 februari 2019
    Leuke verhalen en foto’s!!! Fijne terugreis!!!
  4. Geertje:
    17 februari 2019
    Mooie reisverhalen en foto's👌 Was mooi om jullie te volgen👍
  5. Jos:
    18 februari 2019
    Wat een prachtige reis met leuke activiteiten. Ik kan me voorstellen dat dit op en top geineten was! Mooi om te lezen, bedankt.