Hemelvaartsdag op de camping

19 mei 2023 - Ebstorf, Duitsland

Het lijkt of met Hemelvaartsdag en Pinksteren alle Duitsers naar de campings trekken ( alle is overdreven), maar goed in de loop van de dag loopt de camping steeds voller.

Het is een camping met veel vaste sta plaatsen en een paar veldjes voor kortdurend verblijf.

Wij houden een rust/leesdag en krijgen dus van alles mee om ons heen. Wat opvalt is dat er veel mensen honden meenemen. Naast ons komen twee campers en een vouwwagen die allemaal bij elkaar horen. Er wordt een soort arena gebouwd met kleine hekjes( afrastering) en komen er (8!) kleine hondjes uit springen, ze worden bij elkaar in de arena gezet. Af en toe, als er een andere hond langskomt blaffen ze  maar over het algemeen valt het geblaf wel mee.

Gisteren gezellig geskotteld.

.......

Vrijdag

Lekkere broodjes bij de bakker gehaald voor ons ontbijt. Heerlijk in het zonnetje!

Daarna hebben we een rondje gefietst en op een terras ( Eiscafe) heerlijk ijs gegeten!

Heerlijke dagen in een mooi, voor ons onbekend,  deel van Duitsland.

Morgen naar huis.

We hopen dit jaar nogmaals op reis te gaan, dan een geplande langere rondreis!