Ljubljana stad

5 augustus 2019 - Ljubljana, Slovenië

Gisterochtend vertrokken uit Bled, dit was de mooiste camping tot nu toe (camping Sobec). Campers verzorgd; vies water lozen en schoon water vullen.

We rijden via de snelweg in een uurtje naar Ljubljana, een stad midden in Slovenië. Het is zondag dus het is vrij rustig op de weg. We parkeren in het Tivoli park wat dicht tegen de binnenstad aan ligt. Lopend gaan we de stad in, een mooi compact stadje. We besluiten om naar het kasteel van Ljubljana te gaan met het treintje. Deze gaat heel steil omhoog. In het kasteel krijgen we weer een audio apparaatje waarmee je de uitleg kunt beluisteren van de diverse interessante plekjes in het kasteel. Dit keer zonder begeleidende gids. Iedereen loopt dus door elkaar en op veel plekjes met je heen en terug over hetzelfde pad. Beetje chaotisch.  Boven op de toren heb je een prachtig uitzicht over de hele stad, dat is de moeite wel waard om de smalle trapjes te beklimmen! (Henk heeft nog even geprobeerd de hiërogliefen te lezen! (Foto)

Weer terug in de stad lopen we door de markthal en gaan lunchen in  een visrestaurant aan de rivier Ljubljanica die door de stad loopt. We zagen veel rondvaartbootjes voorbij varen, mooi plekje! Na nog wat rondgelopen te hebben, vinden we het te warm worden in de stad en zoeken de auto’s weer op!

We rijden door naar Postonja, waar we een camping vinden in het bos. Het lukt om twee “vlakke” plaatsen naast elkaar te vinden. Je kunt overal in het bos gaan staan, maar is erg schuin en ongelijk, dus we zijn blij met ons plekje.

We kunnen weer heerlijk buiten zitten kaarten!

1. Flip en Paula:
    5 augustus 2019
    Zijn nu al benieuwd hoed het in Postonja zal zijn!
  2. GINY:
    5 augustus 2019
    Gaan jullie daar de grotten bezoeken?