Stelvio pas

13 augustus 2019 - Davos, Zwitserland

Vanmorgen weer uitgecheckt bij camping Seiseralm, erg leuk om hier weer terug te zijn geweest. We rijden in de richting van Bolzano, en daarna door naar Meran. Dit is de appelstreek van de Dolomieten, de ene na de andere boomgaard met rijen appelbomen zien we aan ons voorbij trekken. En op een gegeven moment afslag Lana, leuk want zo heet ons jongste nichtje ook.

Tegen half twaalf staan we aan de voet van de Stelvio pas, we overleggen nog even over de weersverwachting, maar het lijkt erop dat de buien pas aan het eind van de middag komen. We besluiten daarom de pas te gaan bedwingen. Met 48 bochten te gaan is dat een hele uitdaging met een auto van zes meter lang! En dat blijkt ook wel pittig te zijn, want het is behoorlijk druk en je kunt voor de bocht bijna niet zien of er iemand van de andere kant komt. Een paar keer moeten we zelfs de bocht in twee keer nemen! En bijna boven kwam ons een touringcar tegen, dat was helemaal passen en meten, Bert moest zelfs een stukje achteruit rijden om te kunnen passeren. Uiteindelijk zijn we beiden zonder schade bovengekomen en hebben de dames de nodige mooie foto’s geschoten.

Parkeerplek gevonden en nu even genieten en bijkomen van de klim. Meteen maar wat eten want we willen nog een heel stuk verder.

Aan de andere kant naar beneden, ook heel veel bochten, maar naar beneden rijden gaat toch iets gemakkelijker. Zo komen we in Zwitserland, ook daar een aantal passen gereden, wat is het toch mooi in de bergen. Deze zijn iets minder druk en hoog dan de Stelvio. En we hebben een paar buien onderweg waardoor het zicht wat minder is, maar aanhet eind van de middag is het weer droog.

We zoeken bij Davos een camping, er is ook nog plek voor ons, na wat problemen met de Zwitserse stopcontacten, huren we een tussenstekker en zijn we geïnstalleerd. Net op tijd voordat de onweersbui losbarst. Om vijf uur begint het te hozen en te onweren. We kunnen amper droog van de ene camper in de andere stappen om bij elkaar te zitten. We maken het gezellig en spelen wat potjes keezen en klaverjassen. Het blijft de hele avond doorregenen en af en toe onweren. We staan aan een riviertje, dus als het stopt met regenen hebben we nog het geluid van de denderende waterstroom!

Aangezien er geen wifi signaal te ontvangen is, heb ik dit vandaag (13) geschreven.

1. Phillip en paula:
    13 augustus 2019
    We doen 't jullie niet na met zo'n groot voertuig!