Bled aan het meer

2 augustus 2019 - Bled, Slovenië

Gisteravond heeft onze eigen weerman Bert de voorspellingen bekeken. Einde van de avond zou er regen komen. Het was ook al niet zo warm dus we besluiten in de camper te gaan kaarten. Eerst even alles opruimen en binnen zetten. Dan houden we allen spullen droog. Om een uur of tien gaat het regenen en het fitst ook. Maar een echte onweersbui krijgen we niet.

vanmorgen regende het wel, dus paraplu mee naar de wc. We besluiten dan maar meteen door te rijden, want een wandeling maken met dit weer is niet zo aantrekkelijk. De tocht gaat meteen weer de berg op richting Kranjska Gora, 23 haarspeldbochten (!) met weinig zicht. We doen rustig aan en het gaat goed. De speciale knop in de auto om bergaf te rijden is door beide bestuurders ook ontdekt en werkt goed.

in Kranjska Gora gaan we boodschappen doen en koffie drinken, het regent nog steeds een beetje. Jammer want dan worden de foto’s minder mooi en is ons uitzicht ook beperkt.

we rijden door naar Bled, we willen graag op de camping aan het meer. In Bled is het erg druk met heel veel touringcars. Echt toeristisch. De camping blijkt vol en we rijden een stukje door naar Sobec camping, in het bos. Een prachtige camping (aanrader) en er is plaats voor ons. We blijven hier een paar dagen. Vanmiddag kwam de zon er weer door en hebben we rond de camping gewandeld. Heerlijk gegeten in het restaurant op de camping. Morgen willen we op de fiets (!) naar Bled. Wordt vervolgd.....