Grossglocknerpas

1 augustus 2019 - Soča, Slovenië

Vanmorgen lekker op tijd ontbijten buiten(!) het is lekker weer en belooft een mooie dag te worden. Even regelen dat de stroom wordt opgemeten (betalen hier per kWh). Om half tien rijden we van de camping af richting de Grossglocknerpas. De zon schijnt al lekker. Bij het begin van de pas moeten we tol betalen, het is best druk met motoren, touringcars en fietsers etc. Iedereen wil hier toch een keertje langs. Het is een mooie brede weg dus zeer goed te doen. Na een paar haarspeldbochten komen we in de mist terecht, dat is wel jammer van het uitzicht. Op een van de uitkijkpunten parkeren we en lopen we wat rond om mooie foto’s te maken, hier zijn we inmiddels weer boven de wolken en in de zon! Blijft fascinerend.

We rijden door richting Lienz en dalen zo langzaamaan weer naar beneden. In een dorpje stoppen we even voor een bak koffie. Als we uitstappen komt er stank van de remmen! Die zijn oververhit geraakt onderweg. Wij aan de koffie, kunnen ze mooi weer afkoelen.

weer op pad, we kunnen gewoon niet stoppen met fotograferen uit de rijdende auto! Zoveel mooie uitzichten!

we vervolgen onze weg richting Villach, we gaan langs de Weissensee en de grens over naar Italië na een aantal km’ s gaan we de grens over naar Slovenië. Ja we kunnen weer een nieuw land toevoegen aan ons travel lijstje! Hier zijn we nog nooit geweest.

in de buurt van Soca heeft Henk een camping uitgezocht. Helaas blijkt deze vol te staan. Dus nog maar een stukje verder, we blijven op onze route, dat scheelt morgen weer.

de volgende camping is het raak! Een natuurlijk ingerichte camping, zonder plaatsaanduidingen. Kijk maar waar je wilt staan! Er is geen winkel en geen restaurant. We vinden een leuk plekje voor onze twee campers. En vanavond koken we zelf! Heel gezellig, bakplaatje aan buiten. Smakelijk gegeten. Dan nog even afwassen en mijn blog bijwerken!

wat kun je het druk hebben op vakantie hè? Maar heel gezellig, dit was een topdag!

weersvoorspelling voor morgen is.....regen, nou ja dat kan de pret niet drukken......