Mooie tour naar Seiser Alm

10 augustus 2019 - Seis am Schlern, Italië

Vandaag alweer zaterdag! Onze 3e zaterdag, dat betekent dat we nog minder dan een week te gaan hebben, wat gaat dat snel zeg! Vanmorgen even wat ontbijtspullen over en weer gesleept, toch lastig als we niet bij elkaar staan. Na het ontbijt de campers verzorgen, vuil water lozen. Daarna weer op pad, richting Corvara en daarna Seiser Alm allemaal bekende plekjes voor Henk en Henny, van skivakantie en zomervakantie.

Na eerst wat onenigheid met onze “miep” (tomtom) gemaakt te hebben, lukt het om een goede route te pakken. Het is behoorlijk druk op deze routes, met fietsers (bucketlist of geoefend) en veel motoren en auto’s en campers. Het lukt om iedere bocht schadevrij door te komen.

Om half twee zijn we bij de gondel in Seiser Alm, en gaan we met de gondel naar boven voor een wandeling. We wandelen twee uur, drinken onderweg een glas fris en besluiten ook nog met de panorama stoeltjeslift hogerop te gaan. Prachtig uitzicht, maar er komt meer bewolking. Ook daar nog iets lekkers gedronken en dan weer met de lift naar beneden. Stukje klimmen naar de gondel en dan echt weer naar het dal van Seis am Schlern. We hebben vandaag heel veel mensen gezien die aan het hooien waren op de berg. Hele families zorgden ervoor dat het hooi tijdig binnen werd gehaald. Mooi gezicht. En het lijkt droog te blijven.

Henk en Henny willen graag op camping Seiser Alm staan, daar waren ze 10 jaar geleden ook! We rijden ernaartoe, en Henny gaat vragen of er plek is. Bij de inrit komt de eigenaar ons al tegemoet, ze zitten helemaal vol! Wat jammer, maar........zegt hij, op het tijdelijke veld is nog plek voor twee campers! Jippie hebben wij weer geluk, wij willen graag twee nachten blijven, dat mag! Super!

Wel een eindje van het toiletgebouw, maar dat mag de pret niet drukken! Deze camping heeft het mooiste toiletgebouw van alle campings namelijk.

Hier gaan we even genieten op het terras met lekker eten en een goede rosé!

1. Phillip en paula:
    11 augustus 2019
    dus niet te lang ophouden...