Toeren door de Vogezen

3 september 2022 - Gersheim, Duitsland

Gisteren was het natuurlijk al vroeg een drukte van belang op de camping. De fietsers startten om half negen en daarna begon het opruimen en het vertrek van de volgers en vrachtauto's met tenten en koffers.

Het was een gezellige drukte, de camping was ruim genoeg voor zo'n activiteit.

Ook wij begonnen weer in te pakken voor een mooie tocht door de Vogezen! In een wat groter dorpje stoppen we om te tanken en boodschappen in te slaan. Ik koop ook snel even een korte broek erbij. Met zoveel dagen mooi weer heb je niet gauw genoeg bij je.

In de middag zoeken we een camping, uiteindelijk is 3x weer scheepsrecht!! Een mooie camping net over de grens in Duitsland. Camping Warsheim ligt naast het gemeentelijk openlucht zwembad in Gersheim.

Mooie ruime plek. En goeie tip voor een goed restaurant gekregen van de Nederlandse eigenaresse.

We bellen het restaurant om te reserveren en gaan op de fiets op pad. Paar kilometers fietsen maar dan heb je ook wat! Mooi terras achter een oud stationsgebouw. En super bediening en heerlijk eten!

Daarna terug fietsen en nog lekker buiten zitten.

.........

Vandaag zaterdag 3 september,  het schiet al weer op! Het wordt een regenachtige dag. En daarom is het zwembad gesloten, dat is jammer.

Het zijn buien met afwisselend zon, eigenlijk best een mooie rustige dag.

1. Harry en Geertje:
    5 september 2022