Zo'n, zee en ( veel) wind

9 mei 2023 - Sagard, Duitsland

We staan op een mooie camping op het Schiereiland Rügen, Prora camping. Onderweg nog nooit eerder zoveel koolzaadvelden gezien, heel mooi.

Het was maandagavond en het restaurant had, je raadt het al " ruhetag" , dus zelf gekookt en in de camper gegeten. Alhoewel het lekker zonnig was vonden we het toch te koud om buiten te zitten.

Gisteravond " keer-op-keer"  gespeeld. Heel leuk spel, want dat kan ik ( blijkbaar) van  Henk winnen!

Vannacht werd het behoorlijk koud, maar onder onze dekbedje hadden  we daar geen last van.

Vandaag op de fiets gestapt,  om eerst de grote gebouwen te zien die gebouwd zijn vanaf 1936 om Duitse soldaten te kunnen huisvesten. Echter daar is het nooit van gekomen. Afbreken kostte te veel vanwege de stevigheid van de gebouwen.  Inmiddels is een groot deel van de 5 km(!) Lange rij dezelfde gebouwen gerenoveerd en in gebruik als Hotel, Jeugdherberg of appartementen.

Het is heel indrukwekkend om daar voorlangs te fietsen. Tussen de gebouwen door zijn strandopgangen en sta je aan de Oostzee.

We vervolgen onze fietsroute.

1. Beja:
    9 mei 2023
    Een fijne vakantie Henny en Henk, geniet ervan!
  2. Kasper en Tineke:
    9 mei 2023
    Keer op keer willen wij ook wel leren Henny. Kunnen wij ook een keer van Henk winnen🤣. Prettige vakantie hè. Groeten van ons.
  3. Henny:
    Helaas, vanavond 3-0 voor Henk 😞
  4. Giny:
    Veel plezier.Geniet ervan.
  5. Marianne IJssel:
    10 mei 2023
    Fijne vakantie geniet ervan veilige kilometers
  6. Flip en Paula:
    10 mei 2023
    Even over toen : Die grote gebouwen waren bestemd als vakantie-onderkomend onder het motto "Kraft durch Freude" Een campagne van de nazis om het volk vakantie-gelegenheid te bieden.