Dag 1 en dag 2 op zoek naar mooie routes!

28 juli 2019

Zaterdag morgen om 10.00 uur zijn we, wederom met Bert en Dien, vertrokken met twee volgepakte campers uit Dalen, richting Duitse grens. Via A31 en A1 zakken we af naar de sauerlandroute. Dit deel (1e dag) is nog niet zo interessant, we leggen km’s over de snelweg.

we hebben er zin in, ook Henny is redelijk opgeknapt en “hobbelt” rustig mee op de pasagiersstoel.

1e camping in Triefenstein, waar we overnachten is behoorlijk vol, maar heeft nog 3 camperplaatsen, dat is fijn. We rijden naar de plekken en installeren ons. ( 1e avond is het nog erg zoeken waar alles is en hoe alles ook al weer moest. Oppassen om niets stuk te maken. Zeer geavanceerde campers, maar toch veel (breekbare) bedieningsknopjes etc.

we besluiten in het restaurant op de camping te gaan eten. we moesten even wachten voor een tafel , zo druk was het daar. Maar het eten was prima en zeer dichtbij!

We hebben nog een poosje zitten kaarten, maar om tien uur waren we de enigen op het veld die nog buiten zaten. Het was heerlijk weer, maar het weerlichtte om ons heen.

s nachts nog wat buitjes gehad, maar goed geslapen.

Vanmorgen werden we wakker van de regen, tja die hitte in nederland was niet fijn,  maar regen op de camping...??

even lekker luieren nog. Om 9 uur ontbijten bij Dien in de camper. Zo Heerlijk als alles voor je klaar staat! Dus na het lekker ontbijtje gingen we ons weer klaarmaken voor de volgende etappe.

vandaag zoeken we de “romantische strasse” op, dit is een mooie toeristische route door zuid duitsland. We komen met wat omwegen op de route, die leidt ons deze dag door allerlei mooie dalen en heuvels en door krakteristieke dorpjes. Rond de middag kunnen we nog lekker ergens op het terras koffiedrinken, maar in de loop van de middag gaat het steeds harder regenen. Wel jammer, we genieten van wat we zien, maar stappen nergens uit.

eind van de midag volgen we via de telefoon de Formule-1 race van Hockenheim! Wat spannend en spectaculair zeg! En “onze” Max heeft gewonnen!

even later komen we bij de beoogde camping aan, deze blijkt vol, maar 1 km verder hebben we wel beet, een hele mooie camping met een meertje. Mooie plekken naast elkaar zoals we graag hebben. We bestellen eten uit het restaurant.

fijne avond!

1. Griettinus en tinie:
    28 juli 2019
    hallo vakantie gangers fijn om te horen dat het met Henny beter gaat nou de zon nog . Fijne voorzetting met jullie reis en de groeten uit Dalen.
  2. Flip en Paula:
    29 juli 2019
    mmmmm, Romantische Strasse....Wat een leuke foto's, binnenkort van Neuschwanstein?
  3. Henny:
    29 juli 2019
    Zijn onderweg naar Neu Schwanstein!