Van Toscane naar Umbrië

24 mei 2022 - Lido di Ostia, Italië

Maandag zijn we na het ontbijt weer uitgecheckt en verder gereden. Eerste deel weer binnendoor om nog van Toscane te genieten. We kunnen op ieder moment de navigatie weer aanpassen om via de snelweg te gaan. Dat beslissen we in de middag. Het weer is prachtig, mooi door de heuvels, maar soms ( vaak) wel slecht wegdek. We worden behoorlijk door elkaar geschud af en toe.

Ook is het lastig om even ergens langs de weg te stoppen voor een foto of kop koffie. Je ziet eigenlijk geen toeristische picknick plaatsen. Dat is jammer want dan rijd je eigenlijk te lang door.

De volgende camping is in Ostia aan de zee net onder Rome.  Vanaf de rondweg om Rome naar de camping komen we nog over een paar heftig drukke kruispunten maar dan zijn we er.

De camping oogt wat gedateerd, maar heeft mooie plekken onder de bomen  dus lekker in de schaduw. Dat kunnen we met 30° wel gebruiken. Toiletgebouw netjes, dat vinden we belangrijk.

We koken nasi want was best lange dag en dan kunnen we na het eten nog mooi even naar de zee.

Het strand is van antrecietkleurig zand, lijkt heel gek als je nederlands strandzand kent. Maar het voelt heel zacht. Even lekker met de voetjes in het water afkoelen.

1. Flip en Paula:
    24 mei 2022
    deurtjes goed gesloten houden.....