Mooie tocht en twee keer per boot- Hardangerfjord

29 juli 2023 - Øvre Eidfjord, Noorwegen

We laten de drukte in Flam graag achter ons,  dit is toch wel een van de meest toeristische plekken in Noorwegen.

Het is prachtig zonnig weer, we tikken de 24 graden aan vandaag. Onze reisleider heeft weer een mooie route bedacht. Iets minder smalle straten als de vorige dag. We gaan via Voss waar we de waterval bekijken, door richting Hardangerfjord en Hardangervidda.

We komen via een mooie bergweg bij een pont die nemen we naar Uttre, waar we vande pont afrijden, maar meteen nog een pont moeten nemen, deze heeft een wachttijd.  We gaan lekker buiten zitten op de picknick bank en zien een kiosk. We besluiten iets te kopen en zien in de kiosk dat het volledig zelfbediening is. Zelf scannen en betalen. Er hangen camera's. Wij kunnen ons niet voorstellen dat zo'n winkeltje in Nederland zou staan.

Na een lekker bakkie koffie en een ijsje komt onze veerboot eraan. We varen door het fjord toch ook weer fijn om vanaf het water te bekijken. Trouwens ook vandaag weer veel tunnels, sommige met mooie verlichting. En zelfs eentje met een rotonde erin!

Nu rijden we de Hardangervidda op, we vinden een camping,  er blijkt ook een restaurant te zijn. Even settelen en dan lekker eten.

1. Flip en Paula:
    30 juli 2023