Zweden

16 juli 2023 - Digesgård, Zweden

Zaterdag heerlijke broodjes gehaald bij de plaatselijke bakker! Lekker buiten ontbijten,  het vakantie gevoel begint al te komen. ( duurt bij mij soms een paar dagen, zeker na de drukte van de afgelopen weken).

Daarna weer inpakken en verder rijden, nog snel even naar het strandje op de camping gelopen voor wat leuke foto's.

We rijden tot in de haven van Helsingør en nemen de boot naar Helsingborg in Zweden! Lekker even in de frisse lucht op de boot met mooi uitzicht.

Aan de overkant nemen we de snelweg richting Gøteborg, een stuk verder zie ik een aanduiding van een " toeristische route" ( aangeduid met bruine bordjes met een wit bloemetje; aanrader!).

Die gaan we volgen zodat we een stuk langs de kust rijden. Op een  gegeven moment zegt Henk " dit stuk hebben we in 2014 ( onze 1e camperreis) ook gereden en toen hebben we hier ergens overnacht ( niet op een camping)".

We kijken goed of we dat plekje nog kunnen vinden en ja hoor een eind verderop komt ons de parkeerplaats bekend voor en maken we er een stop! Het is nog hetzelfde, je kunt er een mooie wandeling door het natuurgebied maken naar de zee. ( er staat nu wel een bordje dat je er niet mag kamperen......)

Weer verder en op zoek naar een camping. Onderweg zien we veel oude auto's rijden, van die hele grote Amerikaanse wagens. 1e camping die we zien staat erg vol, we besluiten nog even verder te kijken. Ook zien we flyers " wings & wheels 14-15 juli" dus het is een evenement! Volgende camping ook vol, bij de 3e gaan we vragen naar twee plaatsen, het lukt ook nog! Lijkt net een TT camping! Maar wel gezellig.  De grote auto's rijden af en aan, het schijnt dat ze verschillende opdrachten krijgen. Ze gaan met moeite over de drempels van de camping.

Gisteren Jazz en nu auto's,  wie weet wat we deze vakantie nog meer tegenkomen.

1. Harry en Geertje:
    16 juli 2023
    Veel plezier, geniet ervan.
  2. Kasper en Tineke:
    16 juli 2023
    Veel plezier in Scandinavië!
  3. Flip en Paula:
    17 juli 2023
    bhe dagelijks een vakantiegevoel na elk broodje dat ze me geeft