Van Kaupanger naar Flam

28 juli 2023 - Flåm, Noorwegen

Ook gisteren was het s ochtends droog en konden we ons ontbijt buiten nuttigen. Terwijl we daar zo naast de campers zaten wandelde over de dijk achter ons ee  mevrouw met een  hond, het was de eigenaresse van het restaurant, zij herkende ons ook en we zwaaiden even. Grappig,  alsof je "bekenden " hebt in zo'n plaatsje!

Even overleggen hoe we gaan rijden, we willen via Kaupanger naar Flam en dat kan op 3 manieren, via een tunnel van 24! Km, met de boot van Kaupanger naar Gudvangen (2021) of met het pontje en dan over de hoogvlakte rijden 2018).

We kiezen  voor de hoogvlakte,  het weer lijkt na 11 uur op te klaren.

Het is een bijzonder mooie route waarbij je ook veel sneeuw ziet. Dus eerst een mooi stuk sognedal en dan naar de pont in Kaupanger die obs naar Laerdal brengt.

Bij het oprijden vanuit Laerdal stuiten we na 500m al op een stilstaande auto, van boven staat ook een hele rij. Er komt een Belgische vrouw naar ons toe gelopen die zegt dat van bovenaf alles vaststaat omdat er ergens een aanrijding heeft plaatsgevonden ze vraagt of wij achteruit kunnen rijden. Het gaat om 4 ( Nederlandse) auto's waarvan onze 2 dus campers zijn.

Ik stap uit om te kijken, iets naar beneden is een vrij lange inrit. Daar kunnen we in proberen te rijden. Allemaal achteruit.  Je snapt dat dat even duurt....... maar uiteindelijk kwam het goed en kon iedereen naar beneden rijden en wij ook weer verder.

Bij de uitkijkpunten stoppen we een paar keer en spreken daar iedere keer deze mensen, leuk!

Het laatste stuk naar beneden naar Flam, blijkt een drama te worden, van beide kanten staat alles vast en je moet elkaar centimeter voor centimeter passeren. Ik zal er niet over uitweiden,  uiteindelijk zijn wij schadevrij beneden gekomen.  Toch jammer dat het zoooo druk wordt in Noorwegen.

1. Flip en Paula:
    28 juli 2023
    ,t zullen wel weer landgenoten zijn......wat fijn overigens dat het s'ochtends droog was, je moet maar boffen op zo een reis
  2. Henny Kroesen:
    30 juli 2023
    Toevallig ook een Nederlandse Up gezien? Want ik herken foto's😀
  3. Henny:
    30 juli 2023
    Pffff zoveel Nederlanders hier, ik zou het niet weten.