Skei

26 juli 2023 - Vassenden, Noorwegen

Gisteren een dag met regen......en dat op zo'n mooi plekje, dat was jammer. Gelukkig kwam vanmorgen de zon er al snel door. We ontbijten buiten en pakken weer in. We besluiten toch nog naar de gletsjer te rijden om daar te kijken bij de waterval.  Als we aan komen rijden zien we dat de parkeerplaatsen al vol zijn. Dan maar omdraaien en het dal uitrijden. Wel even in de gelegenheid om de camping nog vanaf de andere kant te fotograferen.

Ook vandaag weer een fantastische rit gereden.  Het mooie weer maakt het een nog mooiere beleving.  Ook al zijn we hier vaker geweest het blijft bijzonder,  wat een land!

We rijden langs veel water, we gaan naar camping Jølvassbu in Vassenden, ligt aan het snel stromende riviertje vlakbij Skei.

Mooie plaatsen en het valt op dat juist veel Nederlanders deze kleine camping weten te vinden!

Er blijkt een klein restaurant te zijn in een museum. Wij gaan daar maar eens kijken (recensies op Google waren erg hoog). Nou we werden als visite zo vriendelijk behandelt en er werd geadviseerd om het lokale vismenu met door de eigenaar zelf gevangen Forel te kiezen. Zo gezegd zo gedaan! We werden niet teleurgesteld,  het was echt heerlijk! Heel leuk om zo "lokaal" te eten!

Vanavond weer wat buien, kijken hoe het morgen gaat!

1. Phillip en paula:
    26 juli 2023
    Er wordt wat afgerekend in dit soort landen,,,,,is daar nou niks aan te doen?