Stavanger

27 augustus 2021 - Stavanger, Noorwegen

Gisteravond stond de camping in Odda helemaal vol! Ook heel veel tentjes met jongelui, er komen veel hikers op die camping. Er zijn veel wandelmogelijkheden. Voor ons is het gewoon een camping op onze route.

vanmorgen gingen de eersten om half 7 alweer vertrekken! Nou wij blijven nog even liggen…

Het is weer een stralende dag , wolkeloos met zon, wat een geluksvogels zijn we toch! Na het ontbijt gaan we weer op pad, vandaag zo’n 180 km richting Stavanger. Dit gebied zijn we nog niet eerder geweest, het uitzicht verandert van rotsen, naar bossen, en uiteindelijk fjorden, veel, heel veel water en inhammetjes etc.

Heel veel tunnels ook, oude “ holletjes” maar veelal moderne goed verlichte tunnels. Daarna nog een veerboot en dan komen we in Stavanger aan. De camping die we hebben geselecteerd ligt aan de rand van het centrum, op 1,5 km lopen. Perfect, want parkeren in de stad daar houden we niet van met onze campers en al dat eenrichtingsverkeer wordt je maar gestresst van….

mooie camping, even iets drinken en dan: op naar de stad!