Wie volgt wie?

23 augustus 2020 - Lienz, Oostenrijk

Gistermorgen (zaterdag) weer wakker worden met mooi warm weer en volop zon. Er is echter regen voorspeld dus we besluiten om niet te gaan fietsen, maar de Gerlospas te bedwingen.

Prachtig mooi om weer in de bergen te toeren, soms zijn de weggetjes zo smal dat er iemand achteruit moet rijden om iemand te passeren. We rijden naar de Krimmler watervallen, en parkeren daar voor een wandeling naar de watervallen, de stokken (nordic walking voor 55 plus) gaan mee. Het is best druk maar op zich kun je prima afstand houden, alhoewel niet iedereen hieraan denkt. We lopen een heel eind naar boven en op verschillende plekken nemen we een kijkje heel dicht bij de waterval. Tja naar de top is ongetraind ( en 55+) wel wat veel gevraagd en we moeten ook nog terug he? Nog wat mooie foto’s gemaakt, Kaiserschmarren gegeten en toen weer naar de campers.

We willen naar een camping in Lienz, de navigatie wordt ingesteld. We rijden de parkeerplaats af, Henk volgt de routepijlen, maar Bert kan “ binnendoor”. Henny heeft een lade niet goed dichtgedaan dus nog even stoppen Henk!

Na een paar kilometer op de route, zien Henk en Henny nergens de camper van Bert en Dien, Henk zegt ze zijn voor ons, Henny denkt van niet. “ Bel ze maar even” zegt Henk. Henny belt met Dien; “waar zijn jullie?”. Dien; “ wij rijden achter jullie”. Henny; “ er rijdt niemand achter ons”. Dien; “ ja hoor, grijze camper voor ons”. Tja dat moet dan wel een andere zijn. Zegt Henny nog; “ staan er ook fietsen achterop?“ . Dien;..........😎😎😎

we reden wel op dezelfde weg dus hadden elkaar weer “ gevonden”. Hilarisch!

In Lienz vinden we een mooie camping met ruime plekken en een fantastisch douchegebouw. We staan nog maar net of het wordt heel erg donker en onweer rommelt in de verte . Na een uur komt de bui steeds dichterbij en gaat het steeds harder waaien, luifel en stoelen in veiligheid, wij in de camper zitten. Eindelijk om half zeven wordt het wat minder en kunnen we eten gaan koken. De paden op de camping staan blank.

hele avond binnen zitten en hopen dat morgen de zon weer schijnt!

1. Harry en Geertje:
    23 augustus 2020