Koud, het is koud in het hoge noorden

20 augustus 2021 - Ålvundfjord, Noorwegen

De afgelopen dagen laat het mooie weer ons in de steek, het is behoorlijk bewolkt en af en toe een buitje. We rijden mooie routes over de hoogvlakten waar het in de ochtend maar 6 graden is.  Maar goed je kunt ook een aantal vesten over elkaar aantrekken en we hoeven het dus niet koud te hebben.

Gisteren stopten we op een camping in Dovre, we vinden een plekje aan het water. Het was onze bedoeling om vandaag aan een safari mee te doen en Muskusossen te gaan zien. Het is het enige gebied in Noorwegen waar deze beesten nog leven.

Echter toen we wilden reserveren stond op de website dat in de zomer periode de safari dagelijks werd gehouden,maar vanaf 17 augustus niet meer op maandag, woensdag en vrijdag...... o is de zomer al voorbij hier??

Tja wij zijn hier nu en kunnen alleen op vrijdag, helaas ging dat dus niet door.

Verder was er niet zo veel te doen dus we zijn vandaag weer stukje verder gereden, via een hoogvlakte naar Oppdal, en we staan  nu in Fugelvag aan het Ålvundfjord . Vanmiddag nog een stuk rond gestruind naar een mini vuurtoren en een waterval. Wel wat regenbuien gehad.

Straks zelf koken en natuurlijk klaverjassen.

1. Inge smit:
    20 augustus 2021
    Jammer dat het fris is, maar Noorwegen is natuurlijk wel een gaaf land om met een camper doorheen te reizen. Enjoy!
  2. Flip en Paula:
    21 augustus 2021
    Er wordt wat afgeleden in deze wereld.........