Van Kristiansand naar Vinje

16 augustus 2021 - Vinje, Noorwegen

Vanmorgen scheen de zon en konden we buiten ontbijten. Dat hoort eigenlijk wel een beetje bij kamperen toch? Heerlijk!

Vandaag gaan we eigenlijk vanaf Kristiansand in een rechte lijn naar " boven" op de kaart dan natuurlijk, zie ook onze route.

Het was de hele dag mooi weer met fantastische wolken luchten.  De route was erg mooi, we reden via Bygland en langs Dalen!!! Altijd leuk als je zelf uit Dalen komt! Voor de Heemskerkers wordt dat wat lastig denk ik....

In de middag kwamen we bij de volgende geplande camping aan. Henk maakt vooraf onze route en kijkt ook waar campings zijn. We bespreken echter niets vooraf. We merken nu al dat hier overal wel plek is.

Het is Hyllandsfoss camping, een open terrein zonder receptie maar met een keurig schoon toiletgebouw. Er staat bijna niemand, we wanen ons in de vrije natuur aan het meertje.

Nog even lekker in de zon zitten en dan gaan we skottelen. Het lukt net om klaar te zijn met het eten voor er een bui komt. Even later is het ook alweer droog.  We maken nog een korte wandeling en bij terugkomst staat er een dubbele regenboog over onze campers,  prachtig gezicht!

Even later komt de eigenaar zijn stageld innen, wat toch gemoedelijk allemaal,  maar we kunnen wel pinnen.

Nu aan de koffie.

1. Gonda:
    Prachtige regenbogen!
    Pot met goud gevonden :-)
  2. Flip en Paula:
    17 augustus 2021
    Is skottelen niet een vies woord ? En dat in dat schone Noorden.
  3. Harry en Geertje:
    Mooie foto's!