Stukje toeren naar Frankrijk

21 augustus 2022 - Buzancy, Frankrijk

Vandaag zijn we na het ontbijt weer een stukje verder getrokken.  Deze reis hebben we er voor gekozen om niet al te lange dagen in de auto te zitten ( camper).

We gaan ook niet over snelwegen,  maar lekker binnendoor.

Eerst een stukje door Luxemburg,  dan door België en zo toeren we Frankrijk binnen. De Franse Ardennen dus.

Ook hier zie je de droogte problemen overal. Alle landerijen zijn geel, de geoogste graanvelden,  maar ook het grasland en het omgeploegd land met geel zand. De maïs staat te verdrogen. Een bizar gezicht.

Wel mooie heuvels overal waar je kijkt. We komen tegen twee uur aan op de gekozen camping. Grote camping met mooie ruime plaatsen.  De eigenaresse spreekt Nederlands en ook veel campinggasten zijn Nederlanders.  We vinden nog twee plaatsen naast elkaar.

De middag lekker  buiten bij de camper gezeten. Daarna nasi gegeten. Stukje gewandeld naar het bijbehorende meer en nog een ijsje als toetje. Weer een leuke dag gehad!