Fietsdag naar Cochem

17 mei 2022 - Bullay, Duitsland

Onze camping is in Bullay, we staan echt aan het water van de moezel! Henk en ik zijn gistermiddag hier aangekomen, Bert en Dien waren zondag al aangekomen. Het is een nette schone camping met allemaal “senioren, zeg maar 50+”. Gistermiddag lekker bijgepraat, we konden heerlijk buiten zitten, maar er was behoorlijk wat wind. Gisteravond een restaurantje gezocht, niet veel gevonden en uiteindelijk op de camping op het terras terechtgekomen. En zoals zo vaak: het eten was daar boven verwachting. Entourage is wat gedateerd, maar de keuken blijkbaar prima!

Tegen half tien moesten we wel binnen gaan zitten want toen koelde het wel behoorlijk af.

Eerste nacht op de camping hebben we goed geslapen en vanochtend waren we al wat meer in de relaxte vakantiestand ( ik, Henny dan want de anderen “ hoeven” niet meer zo hard te werken inmiddels). Samen een lekker ontbijt op tafel gezet, fantastisch mooi weer om buiten te ontbijten!

vandaag hebben we een fietstocht langs de Moezel gemaakt naar Cochem, toch zo’n 32 km fietsen en ook weer terug, op de terugweg veelal aan de andere kant van de moezel. Goede fietspaden en veel fietsers. In Cochem wat rond geslenterd en op een mooi terras geluncht. We vonden het best druk daar.

Langs de route was goed te zien hoe hoog het water was gekomen in juli 2021, in veel bomen zag je allemaal troep liggen wat was achtergebleven na het zakken van het water. Zie foto.

Kortom een heerlijke dag aan de moezel, nu maar even uitrusten onder de luifel!

1. Harry en Geertje:
    18 mei 2022
    Veel plezier, geniet ervan. Mooi om jullie weer te volgen.