Denemarken, Silkeborg

13 augustus 2018 - Silkeborg, Denemarken

We worden  wakker in Denemarken op camping Aalborg familiecamping strandparken, dit is een hele mooie camping met veel luxe faciliteiten. Achter de camping is sinds 2017 een water(zwem)park aangelegd. Na het ontbijt gaan we even rondwandelen om dat te bekijken. Het is erg mooi aangelegd met allemaal houten gebouwen en vlonders. In het midden een afgebakend zwembad met duikplanken en springtorens, super voor waterratten. Om 11 uur vertrekken we in de richting van Silkeborg. Het is wel even wennen aan het Deense landschap, wel erg vlak na de bergen in Noorwegen. Het miezert dat is natuurlijk jammer, maar we zitten binnen vandaag dus minder erg. In Silkeborg lopen we de stad in om te lunchen en daarna kijken we nog wat rond. Op een plein is een acrobatische voorstelling in het kader van opening theater jaar of zoiets. Heel indrukwekkend wat dit stel presteert. Helaas geen foto gemaakt. In de loop van de middag gaan we naar de camping net onder Silkeborg. Skytte huset, mooi in het bos aan het water gelegen. Vanavond weer zelf koken.

1. Flip en Paula:
    13 augustus 2018
    Silkeborg....was er in 1947 omdat de Denen ondervoede kinderen uit Nederland uitnodigden
  2. Inge smit:
    13 augustus 2018
    Ach.. al weer bijna thuis. Leuke blog! Goede thuisreis.
  3. Griettinus en tinie:
    14 augustus 2018
    Jammer geen kiekjes Denemarken voor ons nog een onbekend land.