Himmelberg

14 augustus 2018 - Himmelbjerget, Denemarken

Vandaag een rustig dagje gepland, zonder wegkilometers. Vanaf onze camping kunnen we opstappen op de boot die van Silkeborg naar de Himmelberg vaart. Je kun mee als je zelf bij de camping op de aanlegsteiger de vlag op rood zet! Tegen elf uur komt de boot aan en stappen we op, er varen drie verschillende boten waaronder een stoomboot! We stappen weer af bij de Himmelberg die we gaan beklimmen. We wandelen naar boven waar de toren staat op een van de hoogste punten van Denemarken. Aangezien het is gaan miezeren  hebben we niet zo’n mooi uitzicht, jammer. We lopen weer naar beneden. Eigenlijk willen we terug lopen naar de camping, een wandeling van ongeveer 1,5 uur maar het gaat steeds harder regenen. Aangezien er ieder uur een boot naar Silkeborg vertrekt vanaf de Himmelberg besluiten we met de stoomboot te varen naar Silkeborg! Een mooie tocht op een oud stoomschip. Dikke rookpluimen achter ons! In Silkeborg is het droog en schijnt de zon, we gaan weer lekker op een terrasje lunchen. Aan het eind van de middag nemen we de boot terug naar onze camping. Een dagje openbaar (water)vervoer! Lekker relaxed dagje.

1. Flip en Paula:
    14 augustus 2018
    en dat allemaal op je OV-chipkaart?
  2. Griettinus en tinie:
    14 augustus 2018
    Jullie laten de bergen steeds meer achter op naar het vlakke land .Groetjes.