Rendieren gespot onderweg!

19 augustus 2021 - Vang kommune, Noorwegen

Gisterochtend scheen de zon nog toen we wakker werden, maar bij vertrek was de bewolking al volledig dichtgetrokken, jammer maar ja we zullen wel niet elke dag mooi weer hebben.

We gingen verder op de Hemsedal route, die alleen zomers open is, prachtige route met af en toe wat huisjes en verder ruige natuur. Na een tijdje zag ik ineens rechts van de weg een groepje rendieren door de bosjes lopen, te laat voor een foto natuurlijk, ook al heb ik het toestel de hele dag in de aanslag.

Maar  we hebben geluk een eindje verder lopen er weer een paar, Henk gaat wat langzamer rijden en het lukt om een paar foto’s te maken, inmiddels was het regenachtig dus de foto kwaliteit zal vandaag wat lager zijn. Ik neem de meeste foto’s vanuit de rijdende auto namelijk.

Maar wat top om deze dieren in hun natuurlijke omgeving tegen te komen!

We rijden richting Laerdal en komen door veel tunneltjes, we nemen niet de langste tunnel van 24! Km, daar rijden we een andere richting op. Aan het Sognefjord pauzeren we even, wat voel je je klein in deze overweldigende omgeving!

We vervolgen onze route in de richting van Oppdal, en onderweg zoeken we een camping, we strijken neer aan het water in Vang. Mooie ruime camping met veel campers voor een overnachting.

Naast de camping vinden we een restaurantje, keurig netjes, maar niet vergelijkbaar met restaurants in Nederland. Dit is meer een snackbar/ wegrestaurantje, wij zijn met nog twee andere mensen de enige gasten. Tijdens het wachten op onze plate, kijken we wat rond, het restaurant staat vol met miniatuur autootjes, compleet met originele doosjes waar ze inzaten bij aankoop! Een ware ( waardevolle) verzameling, erg leuk.

Het eten was ook prima en lekker, voldaan keren we terug naar onze campers en spelen nog een potje klaverjassen.

1. Gonda:
    19 augustus 2021
    Wat leuk, rendieren!! Heel speciaal
  2. Flip en Paula:
    19 augustus 2021
    Gelukkig hebben de rendieren ook regen vandaag