Rome

24 mei 2022 - Lido di Ostia, Italië

Vandaag vanaf de camping met bus en metro naar Rome.  Op de camping kopen we een dagticket voor beide ( €7 per persoon). Tegenover de camping is een bushalte, top geregeld dus.

Rond 11 uur komen we aan in Vaticaanstad bij de St. Pieter. Het is er al best druk,  meteen komen er mensen naar ons toe om tickets te verkopen. Maar we hebben geen zin om uren in de rij te staan, dus maken wat foto's en gaan op zoek naar de " kerk van de Friezen" een van de betrokkenen daar hebben Henk en ik ooit als reisleider gehad in Rome. We bekijken de kerk, lopen er even doorheen.

Daarna wandelen we een stuk, en komen bij het Pantheon,  ook daar kijken we binnen, wat een mooie oude grote gebouwen toch hier in Rome.

We gaan op een leuk terras in een groot gebouw naast de ambassade van Brazilië lunchen. Mooi plekje met uitzicht op het plein.

Daarna weer verder wandelen, het wordt steeds drukker. Naar de Trevi fontein, tussen alle mensen door kon je inderdaad de fontein zien. In ieder geval foto gemaakt!

Nu het Colosseum nog, dus nog paar km verder stappen, ook daar een hele drukte,  wij zijn gewoon niet zulke stads mensen.....

Flesjes water gekocht en in de metro,  terug naar de camping, lekker bijkomen met een koud biertje!! Rome, je moet er wel geweest zijn toch?

1. Flip en Paula:
    24 mei 2022
    Goed van jullie om de kerk van de Friezen weer te vinden !