Toscane

22 mei 2022 - Siena, Italië

Gisteren,  zaterdag kwamen we in Toscane,   vanaf Lucca zijn we over regionale wegen gereden.  Dat was dus van tunnels ineens naar rotondes......

Maar dan kun je wel wat meer genieten van het uitzicht. De heuvels van Toscane met de huizen verspreid,  in geel en met rode dakpannen zie je overal om je heen. Vlakbij de stad Sienna hebben we een mooie terrassen camping met zwembad. Leuke camping waar we twee nachten blijven. We willen zaterdagavond naar het restaurant,  maar deze is helemaal volgeboekt.  Dan maar pizza ophalen en bij de camper opeten. S middags heb ik al even gezwommen in het mooie,  niet verwarmde, zwembad. Als je er eenmaal door bent is het heerlijk baantjes trekken  en daar wordt je vanzelf warm van!!

Zondag gaan we met de bus naar het centrum van Sienna, dat bekend is van het grote ronde plein waar 2x per jaar de paardenraces worden gehouden.  Henk en ik waren hier ook al eens in 2015.

We slenteren wat rond,  drinken wat, maken foto's en lunchen. Ook kijken we nog bij een groot wielerevenement voor junioren. Een aantal teams hadden we op onze camping al gespot. De teams worden allemaal voorgesteld voor ze starten. Een evenement vergelijkbaar met de PWZ tour in Dalen waar Henk altijd aan meewerkt.

In de middag weer met de bus terug naar de camping en dan F1 kijken!

Ik ga nog even weer 20 baantjes trekken in het zwembad  heerlijk!

1. Erik Reuvers:
    23 mei 2022
    Hallo Henny en Henk, dat ziet er goed uit. Mooie foto's van jullie rondreis, bedankt voor het delen. Veel plezier samen in Italië en benieuwd wat jullie allemaal nog gaan zien!