Fietsen op F1 circuit

26 augustus 2020 - Fisching, Oostenrijk

Vanochtend hebben we met een kaart erbij een mooie knooppunten fietstocht uitgezocht. We gingen vanaf de camping op pad. Ik wist niet dat ze hier knooppunten hadden, maar na wat aanloop problemen rechts in plaats van linksaf 🚴‍♂️ liep de route goed. Af en toe moesten we even een stukje op de rijbaan, maar er waren heuse fietspaden en landweggetjes waar je prima kon fietsen. Na 15 km kwamen we door Knittelfeld waar leuke terrassen waren. We hebben daar lekker geluncht. Het was zonnig met 24graden heerlijk! ( we hoorden dat het in Nederland herfst is)

we vervolgen de route, naast de knooppunt bordjes zien we ook fietsbordjes richting Red Bull ring! Daar komen we dus gewoon op de fiets langs! Ja dan moet je toch even proberen om op het circuit te komen. We horen ook race geluiden. Met de fiets kunnen we redelijk dichtbij komen en we zien de “Bull” en de “ oranje” tribune. Wat foto’s gemaakt. Er wordt vandaag geracet met Ferrari’s.

We fietsen een stukje terug naar de ingang van de paddock. Er staat een man die ons wenkt om door te fietsen! We kunnen gewoon in de pit straat komen!

We lopen door een van de garages waar gesleuteld wordt aan een ferrari, en staan dan aan het hek voor de baan, de auto’s scheuren vlak voor ons langs! Dat is wel een bijzondere ervaring. Alhoewel het natuurlijk geen F1 auto’s zijn geeft dit ook al veel lawaai.

daarna laatste stuk richting de camping gefietst, eigenlijk het mooiste stuk van de route, door een bos en langs veel water. Was echt een topdag!

Vanavond weer lekker skottelen en op ons eigen terras eten. GENIETEN 😊

1. Marjon Geerts:
    26 augustus 2020
    Krijg nu jullie berichten weer in de inbox, kreeg ze namelijk in de spam. Wat heerlijk klinkt het allemaal weer, nog heel veel plezier!!!
  2. Harry en Geertje:
    26 augustus 2020
    geweldig bij de Red bull ring, en dat met 50+, vond het wel grappig dat te lezen
  3. Gonda:
    27 augustus 2020
    Mooi om te lezen, klinkt als vakantie :-)
    Veel plezier!