Op naar Bergen

9 augustus 2018 - Bergen, Noorwegen

s ochtends in Flam even boodschappen doen bij de Coop voor het ontbijt. We kunnen buiten ontbijten. Nog even weer afwassen en dan gaan we weer “on the road again”. Richting Bergen gaan we vandaag, we moeten veel tunnels door, ook vrij lange van vijf en tien kilometer. Onderweg stoppen we nog bij de waterval in Voss, bij Tvinde camping, waar Henk en ik in 2014 en nachtje gestaan hebben vlakbij de waterval. Dit keer heeft de waterval echt veel minder water dan toenertijd. Komt dit door de droogte en/of klimaatverandering? Het is echt een groot verschil, Henk heeft nog een filmpje van vier jaar geleden ter vergelijking. Dan door naar Bergen, parkeerplaats zoeken is best lastig in zo’n stad en na de rustige wegen is het wel even omschakelen met zo’n camper in het stadsverkeer. Maar het lukt ook nu weer om ergens te parkeren waar het ook echt mag! We lopen de stad in en zien mooie authentieke huisjes in allerlei kleuren. We komen op een mooi plein waar leuke restaurants zijn, en besluiten hier een lekkere zalm te eten. We zijn net aan het eten als er een hoosbui losbreekt. We moeten zelfs van tafeltje wisselen op het terras om niet nat te worden. Uiteindelijk gaan we met een taxi terug naar onze campers, we hebben niet eens een jas bij ons want het was mooi weer toen we aankwamen. In de stromende regen komen we aan op onze camping, Lone camping. Er is nog plaats gelukkig. Het blijft de hele avond regenen. Gelukkig hebben we al gegeten en we gaan weer knus bij elkaar in de ene camper zitten voor ons gebruikelijke potje kaarten.

1. Flip en Paula:
    10 augustus 2018
    Bergen....heerlijke stad, ook als 't regent
  2. Griettinus en tinie:
    10 augustus 2018
    Coop supermarkt geen Plus in Bergen zijn we ook geweest leuke Stad mooie huisjes .
    Doei.