De trein van Flam!

8 augustus 2018 - Flåm, Noorwegen

We gingen dus gisteren met de laatste trein van Flam voor die dag dan. Dit is een erg toeristisch gebeuren, met rijen mensen van allerlei nationaliteiten. Op de parkeerplaats stonden zeker 12 bussen uit 12 verschillende  landen. We staptenin en zochten een plekje bij een raam wat open kon, want dan kun je beter filmen. Het is een mooi traject met fantastische uitzichten en watervallen. Halverwege wordt gestopt bij de grootste waterval waar een groot perron is gesitueerd. Je hebt daar de mogelijkheid om foto’s te maken, waar dan ook massaal gebruik van wordt gemaakt. Als je geluk hebt krijg je de voor jou bekende personen op de foto(!). Tijdens de stop wordt een lied en dans gedaan door een dame met een mooie rode jurk aan. (Henk en ik waren hier 14jaar geleden ook en toen werd al precies hetzelfde opgevoerd). Daarna verder met de trein naar het eindstation. Kwartiertje stoppen en dan weer terug naar beneden. Het traject heeft een hoogteverschil van zo’n 860 m met 20 tunneltjes. Al met al een leuk tochtje wat je toch een keer gedaan moet hebben. Tegen negen uur waren we terug. Het was nog aangenaam buiten, dus we konden weer buiten zitten.

1. Flip en Paula:
    10 augustus 2018
    leuke foto, die lange heer is dat niet ??