Onderweg naar Denemarken

29 juli 2018 - Kolding, Denemarken

Zaterdagochtend voor vertrek uit Dalen nog een gezellig ontbijt gedaan samen met Bert en Esther . Om half tien rijden we weg. Deze eerste dag gaat over de duitse snelwegen, beetje saai en druk en heel,veel wegwerkzaamheden naar Denemarken. We rijden via Cloppenburg, Bremen, Hamburg, Flensburg naar Kolding. In de buurt van Flensburg krijgen we de eerste dikke bui met hagel, het verkeer stokt en we rijden in file verder met een tempo van 50-60km. Zo gaat het de rest van de middag door. Veel en harde regen en slecht zicht. Eindelijk regen! Na alle hitte in nederland is dat op zich fijn, maar onderweg niet prettig rijden. Gelukkig gaat het goed. We zien wel veel pech gevallen en mensen die even niet verder durven rijden. Tegen half 7 komen we bij de gekozen camping aan vlakbij de plaats Kolding. De camping ligt in het plaatsje Bjert, ja echt waar, met Bert  naar Bjert!

We komen aan in een lichte bui en de camping eigenaar zegt dat er nog geen regen gevallen is daar. Nou die brengen wij dan mee, het begint meteen te hozen! Tja een plekje zoeken is lastig en we willen snel naar een restaurant. We plaatsen onze camper en rijden meteen met de camper van Bert door naar het dichtstbijzijnde restaurant. We kunnen niet uit de auto zo hard regent het. Er staan veel auto’s op de parkeerplaats, dus dat zit wel goed, dachten we. Eindelijk bij de ingang blijkt het hele restaurant afgehuurd voor een bruiloft. Tja wij horen echt niet bij de gasten (verzopen katjes na een dag reizen). Dus maar weer verder googelen. 2km verder de volgende, ziet er ook leuk uit. En wat denk je: ze staan ons bij de deur al op te wachten , wij zijn wel erg vroeg voor het besloten feestje(!). Pff het is al half acht inmiddels we willen ETEN. De derde, mooie website, adres erbij, blijkt een huis in een woonbuurt. Geen restaurant te bekennen. Uiteindelijk het centrum van Kolding in, en ja hoor een Steakhouse! De oplettende lezer weet dat er vorig jaar in Canada veel steaks zijn verorbert. Eind goed al goed. S avonds kunnen we nog lekker een poosje buiten zitten.

1. Griettinus en tinie:
    30 juli 2018
    hallo ouwe buurtjes naar regen komt toch zonneschijn hopelijk .
    stuur de regen maar naar Dalen .
    Warme groet van ons.