Veel wind in Sogndal

24 augustus 2021 - Sogndal, Noorwegen

Vanmorgen was het behoorlijk bewolkt, wat hebben we het gisteren toch getroffen met die zomerse dag!

Het lukt nog om buiten te ontbijten, de eerste regendruppels komen als we uit gegeten zijn, snel opruimen dan maar. Even afwassen en dan alle spullen weer op de juiste plek vastzetten zodat we verder kunnen rijden. Altijd oppassen dat er niets door de camper kan “vliegen”.

Onderweg valt het erg mee met de regen, op onze route rijden we weer een stuk omhoog en we rijden eigenlijk door de bewolking heen! Verderop is het al weer een stuk helderder.
bij een tunnel stuitten we weer op wegwerkzaamheden. Die kunnen we passeren, maar dat gaat op een speciale wijze, die we nu al een paar keer hebben meegemaakt. Je moet wachten tot er een autootje vooraan gaat rijden met de tekst “ volg mij” deze rijdt voor de rij en laat een groep auto’s door, aan de andere zijde keert hij om en neemt vanaf de ander kant een rij auto’s  achter zich aan. Aangezien het hier nergens erg druk is werkt het wel en hoef je niet zo heel lang te wachten.

Tegen twee uur komen we op de volgende camping aan in Sogndal, Henk en Henny hebben hier in 2014 ook gestaan, een nette grote camping met een luxe sanitairgebouw. We vonden een mooie plek aan het fjord. ( aan het water dus weer).

s middag maken we nog een wandeling en vanavond lekker nasi koken. De wind wakkert in de loop van de middag weer aan, dus de luiken en deuren maar goed dicht houden. Hopelijk gaat de wind vannacht een beetje liggen, maar dat moeten we nog maar even afwachten, eerst koffie nu!

1. Giny:
    24 augustus 2021
    Mooie verhalen en foto's. Zo reis ik in gedachten mee.
  2. Flip en Paula:
    25 augustus 2021
    Je mag wel zeggen : Afwisselend, zeker geen inwisseldagen..