Van Odda naar Preikestolen camping

10 augustus 2018 - Preikestolen, Noorwegen

Vanmorgen regende het toen we wakker werden, de wandeling pver de camping naar het toiletgebouw was al echt een dingetje. Je moest goed opletten om alle plassen te omzeilen. Ik heb echt medelijden met de mensen in de tentjes. Het is idioot druk op de kleine camping en dat merk je natuurlijk ook bij het toiletgebouw. We serveren het ontbijt weer in een van de campers. De een kookt eitjes de andere zet koffie, kortom zo klaar! We vertrekken in de stomende regen en het stopt vooropig ook niet, jammer maar helaas. In nederland zullen ze jaloers op ons zijn! Tunnel na tunnel trkken we verder. Het uitzicht is mooi maar kon beter. We rijden via de 13 naar Sand en Nesvik, via de waterval Latefossen, dit is een dubbele waterval naast elkaar. Mooie plaatjes gemaakt. De hele dag zien we het water overal van de berg afstromen, wel een mooi gezicht. We komen in de loop van de middag aan op de Preikestolen camping. Het is droog en we gaan eerst buiten installeren. Tegen vijf uur komt er weer een bui, dus maar naar binnen waar we eten gaan koken. Morgen willen we de Preikestolen beklimmen dus we hopen op beter weer.

1. Flip en Paula:
    10 augustus 2018
    wie is de een en wie was de ander ?