Stadstour Vancouver

9 augustus 2017 - Vancouver, Canada

vandaag had onze reisleider Marcel een stadstour gepland, vanochtend in de bus door Vancouver en vanmiddag stadswandeling voor wie daar zin in had. Vanochtend een aantal parken bezocht in de stad, eerst het Queen Elisabeth park, een mooi park genoemd naar Queen Elisabeth van Groot Brittanie, naar aanleiding van het bezoek van Queen mum in 1939. Een heel mooi park met oa chinese tuinen. Een mooi uitzichtpunt naar de skyline van Vancouver aan de andere kant van het water, maar vandaag heel mistig als gevolg van de vele bosbranden. Toen door naar Granville Island waar we de markthal hebben bekeken en koffie gedronken aan het water. Daarna naar Stanley Park waar we de rozentuin hebben bekeken en de totempalen van de Indianen die er oorspronkelijk hebben gewoond.

In de middag hebben we meegedaan met de stadswandeling, waarbij Marcel een aantal mooie gebouwen van binnen liet zien; gebouw wereldtentoonstelling (1986), een gebouw met hele dure winkels, een hotel van meer dan honderd jaar oud met mooie liften met veel hout en marmer. De grote bibliotheek van vancouver, het gebouw waar de olympishce huldigingen waren in 2010 en het totempalen museum. Heel leuk om binnen te mogen kijken, dat zou je zelf niet snel doen. Daarmee was de dag geheel ingevuld en moe maar voldaan gingen we met de metro terug naar ons hotel.

1. Henny Kroesen:
    10 augustus 2017
    Dus de eerste km's al per voet afgelegd. Geniet er van! En morgen dus echt op stap.
    Hopelijk werkt de sleutel ondertussen goed.... enne hoe is het reisgezelschap?
  2. Kasper en Tineke:
    10 augustus 2017
    Veel plezier, nu al mooie verhalen
  3. Henny:
    10 augustus 2017
    Thanks! De kamersleutel werkte de tweede avond echt, wat een luxe als iets werkt zoals het befoeld is
    gezelschap is leuk , wij zijn niet eens de jongsten☺. We hebben ook al klaverjas partners gevonden.