Sneeuwweg route naar Flamm

7 augustus 2018 - Flåm, Noorwegen

vandaag is het alweer 7 augustus, op de camping geen broodjesservice dus we lopen even naar de dichtstbijzijnde supermarkt. Het is al 9uur als we gaan ontbijten, geen probleem vandaag hebben we niet zoveel km op de planning staan. We vertrekken tegen elf uur uit Laerdal en gaan de sneeuwwegroute rijden in plaats van de langste tunnel van 24km. Het is mooi weer en het warmt al een beetje op richting 18graden. Het is weer een prachtige route over smalle wegen. We stoppen een aantal keren om foto’s te maken en van het uitzicht te genieten. Het lukt ook om echt bij de sneeuw te komen. De route naar beneden richting Aureland is heel smal en best druk. Op een gegeven moment zit het verkeer vast, op een plek waar geen passeerruimte is. Het geeft hilarische toestanden maar je moet als bestuurder vooral rustig blijven en goed kijken wat kan. Een foto bijgevoegd van een mevrouw die uitstapte en aanwijzingen ging geven hoe haar man de (nieuwe) auto moest manoeuvreren langs onze campers. Onderweg ergens soep gegeten en toen door naar de camping in Flamm. In Flamm willen we met het nostalgische treintje mee, we hebben gisteren al geboekt en kunnen om 18.40(!) mee. Dit komt door de cruise schepen die Flamm aan doen en dan de hele dag alles volboeken. Maar goed we zijn vast wel voor donker terug. Morgen vertel ik hoe het was........