Eindelijk de lucht in!

9 augustus 2017 - Schiphol, Nederland

De lucht in

vanmorgen 8 augustus was het dan zover. Vanuit ons vd Valk hotel Schiphol A4 werden we met de bus naar schiphol airport gebracht. Onze auto kan daar blijven staan! Ideaal, en voor de deur afgezet. Eerst maar meteen de grote koffers inchecken, zo daar zijn we een hele tijd vanaf. Daarna door de douane controle, t is een heel gedoe maar ....voor onze eigen veiligheid dus maar even afzien, op de foto en gefouilleerd etc. gelukkig;we mogen!

Tja nog twee en een half uur wachten! Koffie met een broodje en toen een stopcontact gezocht zodat we de i-pads "vol" konden meenemen. (Met alle boeken erop). Ach je kijkt wat rond en leest en facebook't wat en voor je het weet kun je boarden!

Helaas hadden we stoelen aan beide zijden van het gangpad, dus niet naast elkaar. Maar ik (henny) vond dat wel fijn, voelt wat ruimtelijker. Henk zat klem naast twee forse canadezen die vakantie hadden gevierd in Amsterdam. Hij had bijna geen ruimte. De vlucht op zich was goed verzorgd en liep mooi op tijd. Een rustige vlucht zonder al teveel schommelingen. (Hoe heet dat ook alweer, luchtakken?)

Ook de tussenlanding in Calgary waarbij we niet uit het vliegtuig mochten verliep vlot.