De Trollstigen op!

4 augustus 2018 - Eidsdal, Noorwegen

Tegen tien uur vertrekken we uit Randsverk en rijden via Vagamo, Dombas door grote groene valleien met veel grote boerderijen. Het oogt hier groen, maar ook in Noorwegen is het al (te) lang mooi weer en droog. Men snakt ook hier naar regen, wij eigenlijk niet. Via het skigebied van Bjorli komen we aan bij de voet van de Trollstigen, het is inmiddels erg bewolkt geworden. Wat zullen we doen; vanmiddag eroverheen rijden of toch morgen? Weersvoorspelling voor morgen is regen, dus we besluiten om door te gaan. De Trollstigen is een weg met veel haarspeldbochten en prachtige watervallen. Maar het is zo bewolkt en begint ook hard te regenen dat we door de mist naar boven moeten, best eng, in ieder geval heel,indrukwekkend. Ook al zijn Henk en ik hier voor de derde keer het is weer heel anders. Jammer genoeg kunnen we niet zulke mooie foto’s maken. Bij het centrale uitkijkpunt aangekomen vinden we parkeerplekken en gaan naar het winkeltje. Het is erg toeristisch en druk. Verder hoost het nu van de regen en kunnen we niet veel zien. We rijden door naar Eidsdal waar we via de veerpont aankomen. We hebben vanochtend boodschappen gedaan om vanavond een feestmaal te bereiden in de campers. Even een heerlijke hollandse maaltijd! Door de regen moeten we organiseren dat we in onze camper samen kunnen eten, dit past! Gezellig en lekker! De hele avond knus bij elkaar in de camper, buiten blijft het regenen. Om ons heen staan motorrijders met kleine tentjes, dat is toch wel behelpen met dit weer!

1. Flip en Paula:
    4 augustus 2018
    stuur even een emmertje regen hier heen