Hogerop in Zweden

31 juli 2018 - Sannerud, Zweden

Na een goede nachtrust, het koelt hier prima af s nachts, gaan we de bestelde broodjes halen. Geen idee wat we gaan krijgen! Nou we krijgen allemaal verschillende luxe broodjes, zacht en hard, wit en bruin echt super! Wat een heerlijk ontbijt op onze grote terras. Daarna nog afwassen en weer reisklaar maken van de campers. ( kastjes dicht en vergrendelen, glaswerk goed wegzetten etc. vandaag maken we een tocht in noordelijke richting, verder Zweden in. Eerst via de A4 en daarna kleinere wegen in de richting van Jonkoping. Daar voorbij via Hjo naar Karlsborg prachtige weggetjes en mooie natuur. de camping die we hadden uitgezocht hebben nederlandse eigenaren maar blijkt vol te staan. In verband met de strenge controles op vuurverbod mochten ze ons geen andere plek aanwijzen. Dus we rijden nog 20 km door naar Tived strandet en vinden een plek op een grote  amping aan een meer met een strand! Prachtig in het bos gelegen. Het toiletgebouw is verouderd maar goed schoon. Er staan veel gezinnen met kleine kinderen. Tja maar waar er op de volle camping een restaurant was is hier niets te bekennen! Gelukkig hebben hollandse moeders altijd extra voorraad mee. Dus we maken met rijst en blikjes een maaltijd klaar. Daarna nog even  lekker rondwandelen, met de zere kuiten van de wandeling van gisteren, langs het strand en met de voetjes in het water. Het is zo ondiep dat je meters ver het water in kunt lopen. Vandaar ook dat het zo aantrekkelijk is voor gezinnen met kinderen.

Even weer de winnaarsmentaliteiten testen in een potje klaverjas, met een vestje aan tot middernacht buiten zitten!

1. Gonda:
    31 juli 2018
    Ziet er goed uit! Genieten
  2. Griettinus en tinie:
    31 juli 2018
    het ziet er sporttief uit veel plezier verder allemaal.
    groeten uit dalen
  3. Phillip en paula:
    2 augustus 2018
    Lijkt ons een prachtige reis die jullie aan het maken zijn. Phillip en Paula Brink- 2 aug 2018